Idébasen

Find projekt

Hvad interesserer dig?

I alt 22 resultater
Emne Nøgleord Udviklingssted År

Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring

Igangværende Social Inklusion Learnmark Horsens

Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion.

Igangværende Social Inklusion Marselisborg Gymnasium

Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives

Igangværende Social Inklusion Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet ønsker at styrke forudsætningerne for at skabe bedre trivsel, indlæring og et løft af FGU-elevernes basale tilværelseskompetencer gennem bevægelsesfokuseret mentalisering.

Igangværende Social Inklusion FGU Sydøstjylland

Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu...

Igangværende Social Inklusion Grenaa Gymnasium

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Igangværende Social Inklusion Horsens HF og VUC

Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri...

Brobygning Igangværende Social Inklusion Tradium

Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ...

Afsluttet Digitalisering Social Inklusion FGU Østjylland

I projektet samarbejder Region Midtjyllands FGU-institutioner om at styrke deres inkluderende læringsmiljøer i forhold til de mest udsatte elevgrupper. Sammen med eleverne og i samarbejde med eksterne partnere er målet at udvikle målrettede, individuelle og fleksible tilbud, der fastholder eleven i ...

Afsluttet Social Inklusion FGU Østjylland

Projektet arbejder med udvalgte verdensmål i en dansk kontekst og social inklusion på grundforløbet på erhvervsuddannelser. Det skal bidrage til at flere trives og fastholdes i deres uddannelse. Det skal dermed både styrke elevernes trivsel og i sidste ende sikre, at der uddannes efterspurgt, faglær...

Afsluttet Frafald Social Inklusion Learnmark Horsens

Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho...

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Social Inklusion Randers Social- og Sundhedsskole

Ambitionen med dette projekt er at indsamle og sprede viden om best practice i forbindelse med fjernundervisning og drage viden undervisningen under COVID-19-nedlukningen. 

Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Social Inklusion Aarhus TECH

Projektet ønsker at tage hånd om den stigende polarisering i elevsammensætningen på gymnasiet ved at styrke alle gymnasiets elever i at indgå i demokratiske og faglige sammenhænge, hvor de bliver dygtigere til at give udtryk til for egne holdninger og lytte til andres meninger.

Igangværende Social Inklusion Viby Gymnasium og HF

Det overordnede formål med projektet er at øge den sociale inklusion på tværs af sociale, kulturelle og etniske baggrunde.

Afsluttet Social Inklusion Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens (SOSU FVH)

Projektet undersøger, hvilken betydning fjernundervisning har for den sociale inklusion på ungdomsuddannelserne. 

Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Social Inklusion Learnmark Horsens

Projektets formål er at bidrage med kvalificerede, afprøvede og målrettede indsatser, der vil styrke ensomme unges handlekompetencer ift. at håndtere ensomhed, mens de er på en ungdomsuddannelse i regionen.

Afsluttet Social Inklusion SOSU Østjylland

Projektet vil undersøge mulige årsager til, hvorfor HF-elever har sværere ved at optage og omsætte formativ feedback end de 3-årige gymnasiale uddannelser. Dette med henblik på at forbedre HF-elevernes udbytte af feedback på skriftligt arbejde.

Afsluttet Social Inklusion Grenaa Gymnasium

Projektet vil undersøge, hvorvidt mindset-teori kan styrke meget sårbare unges forudsætninger for og tilgang til at gennemføre en ungdomsuddannelse og navigere sikkert frem mod erhvervskompetencer.

Afsluttet Brobygning Social Inklusion Tradium

Projektet vil forebygge fravær og understøtte bedre inklusion af elever på FGU.

Afsluttet Social Inklusion FGU Østjylland

For at fremme elevdemokratiet vil projektet udvikle og gennemføre en elevrådsuddannelse, der skal understøtte velfungerende elevråd og fremme elevindflydelse og fællesskab på FGU-institutionerne.

Afsluttet FN's Verdensmål Social Inklusion FGU Østjylland

Covid-19-nedlukningen har tydeliggjort behovet for smartphonevenlig fjernundervisning for elever uden egen PC.Projektet skal udvikle og kvalificere smartphone venlig fjernundervisning så den elevgruppe, som ikke har egen PC, også kan modtage fjernundervisning og opnå it-kompetencer.

Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Social Inklusion FGU Østjylland

Projektet vil udvikle en ny induktiv metode til samfundsfag A og B på STX og HF.

Afsluttet Social Inklusion Favrskov Gymnasium

Projektet vil udvikle en ny induktiv metode til samfundsfag A og B på STX og HF.

Favrskov Gymnasium

Covid-19-nedlukningen har tydeliggjort behovet for smartphonevenlig fjernundervisning for elever uden egen PC.Projektet skal udvikle og kvalificere smartphone venlig fjernundervisning så den elevgruppe, som ikke har egen PC, også kan modtage fjernundervisning og opnå it-kompetencer.

FGU Østjylland

For at fremme elevdemokratiet vil projektet udvikle og gennemføre en elevrådsuddannelse, der skal understøtte velfungerende elevråd og fremme elevindflydelse og fællesskab på FGU-institutionerne.

FGU Østjylland

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Horsens HF og VUC

Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ...

FGU Østjylland

Projektet vil forebygge fravær og understøtte bedre inklusion af elever på FGU.

FGU Østjylland

Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri...

Tradium

Projektet vil undersøge, hvorvidt mindset-teori kan styrke meget sårbare unges forudsætninger for og tilgang til at gennemføre en ungdomsuddannelse og navigere sikkert frem mod erhvervskompetencer.

Tradium

Projektet ønsker at styrke forudsætningerne for at skabe bedre trivsel, indlæring og et løft af FGU-elevernes basale tilværelseskompetencer gennem bevægelsesfokuseret mentalisering.

FGU Sydøstjylland
I alt 22 resultater
Top